MEDLEMSAVGIFTER 2024

Medlemsansökan 2024

Info till dig som är ny medlem

Info Autogiro

Se här hur du enkelt betalar din årsavgift via Min Golf

Friskvårdskvitto skriver du ut från Min Golf / Mina Inställningar / Genomförda betalningar

Info om Friskvårdsbidrag för golf

Medlemskap med aktie

Heltidsmedlemskap 5700:-
Vardagsmedlemskap 5000:-

Medlemskap utan aktie

Heltidsmedlemskap 6300:-
Förstaårsmedlemskap* 5695:-
Vardagsmedlemskap 5600:-
Ungdom 22-26år 3000:-
Studerande (heltid) 3000:-
Distansmedlem (8mil) 3000:-
Junior 14-21 år 1700:-
Junior  0-13 år 500:-
Greenfeemedlemskap* 2200:-
Junior 3:e i familj   0:-

Vi erbjuder förstaårsmedlemskap för 5.695kr*
*Förstaårsmedlemskap gäller vid tecknande av Heltidsmedlemskap när du inte varit medlem i Skepparslöv de senaste 2 åren (2022-2023).

Vardagsmedlem: Fritt spel på vardagar. Spel på annan tid mot halv greenfee. Under tiden 1/10-31/3 gäller inga restriktioner. Ingen greenfee betalas för deltagande i vintergolf som sker på lördagar och söndagar under april och omfattar högst 9 hål.

Distansmedlemskap: Fritt spel alla dagar i veckan.

* Greenfeemedlemskap: Avgiften på 2200:- inkluderar 4 st 18-håls rundor samt rätt att för 1.800:- köpa ytterligare 4 greenfee. De 4 greenfee kan delas upp på 9 håls rundor om man önskar. Greenfeemedlemskapet ger inte rätt till lägre greenfee inom Sydpoolen. Det ska anmälas vid spel om ni går 9 eller 18 hål. Antingen via receptionen när vi har öppet eller via incheckningstalongen som finns under skärmen i klubbhuset.

Köp 4-lingen kortet för 1200kr, spela fritt 72 hål hela året!
Gäller på Skepparslövs GK, Hässlegårdens GK, Perstorps GK och Wittsjö GK. Kortet köper du på kansliet, gäller ej vid greenfeemedlemskap. Ungdomar tom 17år som är medlemmar i någon av 4-lingen klubbarna spelar fritt inom 4-lingen.

Sammanslagning av bollar
Receptionen äger rätt, när det är högt tryck, att sätta ihop 1-2-bollar till 4-bollar för att frigöra tider och skapa ett jämnare flyt på banan. En ensam spelare eller en tvåboll kan alltså komma att flyttas till närmast efterliggande starttid utan ytterligare information.
Medlemmar och gäster har inte rätt att gå 2 eller 3 boll och be receptionen ”blockera dessa tider”. Receptionen får inte blockera tider så att de står tomma.

Greenfeesamarbete med Araslöv GK 2024
Skepparslövs GK medlemmar över 21 år spelar på Araslöv GK för halv greenfee efter kl.14.00, gäller alla dagar.

Friskvårdsbidraget
Här finns information om vad som gäller och svar på de vanligaste frågorna efter det efterlängtade beslutet att golfspel nu är godkänt som skattefri friskvårdsförmån. De nya reglerna gäller från 1 januari 2018. Läs mer här!

Bagskåp
Stort 600kr
Litet 400kr
Skepparslövs Golfklubb tar inget ansvar för utrustning som förvaras i bagskåpen.

Vi har tolv golfbilar till uthyrning

Priser för bil
Medlem 9 hål 175kr
Medlem 18 hål 350kr
Medlem 36 hål 500kr
Medlem med läkarintyg 9 hål 100kr
Medlem med läkarintyg 18 hål 200kr
Medlem med läkarintyg 36 hål 400kr

Gäst 9 hål 200kr
Gäst 18 hål 400kr
Gäst 36 hål 600 kr
Gäst med läkarintyg 9 hål 175kr
Gäst med läkarintyg 18 hål 350kr
Gäst med läkarintyg 36 hål 500kr

Regler vid hyra av golfbil

• Körkort för personbil (behörighet B) krävs för att få köra golfbil.
    Beträffande alkohol gäller samma regler som för bilkörning.
  • Max 2 personer får färdas i golfbilen samtidigt.
  • Bokning av golfbilar sker i shop/reception eller via Min Golf.
    Nyckel hämtas i shopen och återlämnas i greenfeeinkastet om shopen skulle vara stängd.
  • Den som hyr bilen är ansvarig.
  • Körning är endast tillåten på: fairway, semiruff och ruff, samt på transportvägar mellan golfhålen, inom klubbhusområdet och i anslutning till parkeringsområden.
  • Eventuella skador rapporteras till receptionen.
  • Mellan oktober – mars är det vädret som avgör om det går att hyra golfbil.
  • Vid golfbil i samband med klubbtävling skall läkarintyg uppvisas.